۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۶
اگر بالای 70 سال سن داشته باشید با خوردن این دانه نامیرا می شوید |  معجزه قدرتمند این دانه که جوانی را به شما باز می گرداند
بازدید:۳۴۲
صد آنلاین | بسیاری از خانم ها با مشکلات پوستی مختلفی روبرو هستند که باعث می شود در بهترین نور خود ظاهر نشوند خانم ها به پوست توجه ویژه ای دارند زیرا یکی از مهم ترین نشانه های زیبایی است، اما این تمایل به داشتن پوستی شاداب و صاف با هزینه های بالا تضاد دارد.
کد خبر : ۱۱۲۷۴۲

به گزارش صد آنلاین،  قیمت لوازم آرایشی، که ممکن است برای بسیاری مشکل ایجاد کند، بنابراین دستور العمل های طبیعی راه حل ایده آل برای بسیاری هستند. تخم کتان برای پوست: دستور العمل های طبیعی زیادی وجود دارد که به داشتن پوستی شاداب و صاف کمک می کند و یکی از بارزترین این دستور العمل ها دانه کتان است که دارای فواید بسیاری برای سلامتی پوست است، زیرا از آنها در ساخت مواد غذایی استفاده می شود.

بسیاری از لوازم آرایشی و کرم هایی که در مراقبت از پوست مورد استفاده قرار می گیرند و همچنین با قیمت پایین آن در مقایسه با قیمت لوازم آرایشی مشخص می شود.

مواد لازم برای دستور تهیه تخم کتان:
با استفاده از مواد زیر یک قاشق غذاخوری بذر کتان می‌توانید خودتان در منزل به راحتی دستور تهیه تخم کتان را برای پوست تهیه کنید.

دو برگ بو.
یک کپسول ویتامین E یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا.
یک قاشق روغن زیتون.

یک فنجان آب.

طرز تهیه:

با انجام مراحل زیر می توانید دستور تهیه دانه کتان را برای پوست به راحتی تهیه کنید:

یک فنجان آب را در قابلمه ای روی حرارت متوسط ​​قرار دهید. یک قاشق غذاخوری دانه کتان را به آن اضافه کنید. دانه کتان برای پوست: برگ بو را روی مخلوط قرار دهید و به هم زدن ادامه دهید تا بافتی یکدست به دست آید.

مخلوط را در حالی که داغ است فیلتر کنید. دانه کتان برای پوست: روغن زیتون را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا مواد ترکیب شوند. ژل آلوئه ورا و کپسول ویتامین E را روی مخلوط قرار دهید و مدام هم بزنید.

مخلوط را در یک شیشه دربسته قرار دهید و آن را در جای خشک نگه دارید. دانه های کتان برای پوست هر زمان که بخواهید می توانید از این مخلوط استفاده کنید.

خوردن روزانه یک مافین دانه کتان به مدت ۳ ماه یا مصرف خوراکی پودر دانه کتان به مدت ۲ ماه می‌تواند درد سینه را که در شروع چرخه قاعدگی ایجاد می‌شود، کاهش دهد.

مصرف خوراکی تخم کتان در دوران بارداری احتمالاً خطرناک است. دانه کتان می‌تواند مانند هورمون استروژن عمل کند اما شواهد بالینی قابل اعتمادی در مورد اثرات آن بر بارداری وجود ندارد. اگر باردار هستید تا زمانی که اطلاعات بیشتری برای حمایت از نظر متخصصان به دست نیامده، از استفاده این دانه دارویی خودداری کنید.

محققان طی یک مطالعه بالینی دانه کتان را با درمان جایگزین هورمونی (HRT) در زنان یائسه مقایسه کردنند. نتایج گزارش شده حاکی از آن است که ۴۰ گرم از این دانه دارویی و HRT برای علائم خفیف یائسگی (گرگرفتگی، اختلالات خلقی، و خشکی واژن) موثر است. اما این مطالعه به خوبی طراحی نشده بود و مطالعه دیگر و بزرگتری انجام شد و از این نتایج حمایت نکرد.


این دانه دارویی حاوی فیتواستروژن است که مواد شیمیایی گیاهی به نام لیگنان است. از آنجایی که لیگنان‌ها ممکن است مانند استروژن در بدن عمل کنند، دانشمندان مطمئن نیستند که آیا دانه کتان برای سرطان سینه مفید است یا خیر. مطالعات انجام شده گزارش داده‌اند که تخم کتان رشد تومور سینه و متاستاز (گسترش) آن را در نمونه حیوانی _موش‌‌‌ها_ کاهش می‌دهد. تنها یک مطالعه بالینی بر روی انسان انجام شده است. در آن مطالعه، زنان یائسه‌ای که به تازگی سرطان سینه آنها تشخیص داده شده بود، هر روز یک کلوچه رژیمی با ۲۵ گرم تخم کتان را به مدت ۴۰ روز مصرف کردند. این تحقیق نشان داد که افزودن دانه کتان به رژیم غذایی ممکن است پتانسیل کاهش رشد تومور را در زنان مبتلا به سرطان سینه داشته باشد. برای حمایت از این نتیجه تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها